המחקר הכי מקיף שנעשה אי-פעם, מחקר האחיות, הראה שכ-80% מהמחלות הכרוניות כמו סרטן, סכרת, מחלות קרדיו-ווסקולריות, מחלות פרקים ואוסטאופורוזיס ניתן למנוע ע"י ניהול אורח חיים בריא. זה מראה על חשיבות הדבר.

עדכון לדוח מדעי מקיף שהתפרסם על ידי המכון האמריקני לחקר הסרטן/הקרן העולמית לחקר הסרטן (American Institute for Cancer Research/World Cancer Research Fund-AICR/WCRF) המסתמך על סקירה שלקרוב ל-1,000 מחקרים על סרטן השד, מציג את השפעת אורח החיים על הסיכון לחלות בסרטן השד. לטענתם של חוקרים, 38% ממקרי התחלואה בסרטן השד בארה"ב היו ניתנים למניעה באמצעות היצמדות לכללי תזונה נכונה, פעילות גופנית ומשקל תקין. כשאנו מדברים על אורח חיים בריא, למה בעצם הכוונה? - להרבה דברים.

אורח חיים בריא כולל:

1. תזונה נכונה:

- תדאגו שהאוכל שלכם יכיל את כל אבות המזון.

- המזון שאתם צורכים יהיה טרי.

- השתדלו לאכול אוכל אורגני.

- אל תצרכו מזון מזוקק, אלא מלא.

- השתדלו שהתזונה שלכם תהיה מורכבת בעיקר מפירות, ירקות, קטניות, דגנים, ביצים ודגים צפוניים. תמעיטו בכל השאר כמה שיותר.
- לעסו אוכל בצורה יסודית ככל שניתן. יש אומרים שצריך ללעוס כל ביס 24, ויש - אפילו 32 פעם.
- יש לאכול בישיבה ליד שולחן, אין להתעסק במשהו אחר בזמן האוכל ולא לקרוא ספרים וכמובן חשוב מאד להימנע מחוויות שליליות בזמן האוכל: לא לדבר על דברים שליליים, לא להסתכל בטלוויזיה ולא לקרוא עיתון.
- לא לאכול במצבי עייפות וכעס. לאכול בהנאה. אם הייתם עצבניים לפני האוכל, קודם תירגעו או לפחות תעשו כמה נשימות עמוקות ואיטיות לפני האוכל.
- הארוחה האחרונה ביום צריכה להיות לפחות 4 שעות לפני השינה.
- עדיף לבשל, לאדות ולאפות מאשר לטגן ולעשן את המזון .
- יש להשתדל להימנע משימוש בחטיפים. קחו במקומם פרי או ירק.

- תשתמשו בשמן מכבישה קרה בלבד.

- תשתמשו בכפית שמן זית בכל יום.

- תגבילו את השימוש בשומנים ותוותרו על שומן ממקור חי.
- תמנעו ממזון מעובד. אוכל ביתי גם יותר בריא, גם יותר טעים, גם פחות משמין, גם נותן יותר לנשמה.
- אין לאכול פירות (חוץ מאננס) בזמן האוכל אלא חצי שעה לפני או שעה אחרי האוכל.
- תבחרו מאכלים שאינם מכילים צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, אבקות מרק וחומרים משמרים.
- תשתו לפחות 8-10 כוסות ביום. ביום חם במיוחד או ביום של פעילות פיזית מוגברת יש לשתות אף יותר. תשתו מים, מיץ טבעי או תה צמחי ולא משקאות קלים.
- אל תשתו בזמן הארוחה, אלא חצי שעה לפניה או שעה אחריה.
- תמעיטו בשימוש במלח שולחן.

- תדאגו, שלא ייווצר מצב, בו את רוב המזון היומי תקבלו בארוחה אחת, אלא פזרו את האוכל היומי שלכם בין ארוחות שונות, כך שאת רוב הקלוריות היומיות שלכם תצרכו עד השעה 16 אחר הצהריים.

- תקפידו לאכול ארוחת בוקר.
2. תשתמשו בקוסמטיקה טבעית.

3. תקפידו על פעילות גופנית סדירה. תעסקו רק בספורט שאתם נהנים ממנו.

4. בבחירת מקום מגורים תתחשבו ברמת זיהום האוויר.

5. אל תשתמשו בסמים, אלכוהול, קפה, עישון ושאר מזיקים.

6. אל תמהרו לעשות חיסונים. תשתמשו בחיסונים רק כאמצעי אחרון (כלה, שטרם חלתה באדמת (חיסון אדמת), אדם עם פצע עמוק מלוכלך (חיסון טטנוס), נשוך ע"י כלב בלתי מזוהה או חולה כלבת (חיסון כלבת) וכיו"ב.)

7. תדאגו שתרגישו בטוחים בביתכם.

8. חשוב שיהיו לכם אנשים שאתם סומכים עליהם.

9. חשוב שתאהבו את עבודתכם ואת הסביבה בה אתם נמצאים בעבודה.

10. שלום בית חשוב ביותר לבריאות האדם.

11. תדעו את השיטה הטובה עבורכם להורדת מתחים ותשתמשו בה בעת הצורך.

12. חשיבה חיובית חשובה ביותר לבריאותכם.

13. תחיו בשלמות עם עצמכם. אל תנסו להיות מישהו אחר.

14. תקבלו אנשים אחרים כפי שהם ואל תנסו לשנותם.

15. תסלחו, תמחלו, אל תנקמו, אל תקנאו ואל תנטרו.

16. תדאגו לתאורה מתאימה לסוג הפעילות שלכם.

17. תשבו על כיסא נוח עם משענת מותאמת לגב

18. אם עליכם להרים דברים כבדים, עשו את זה נכון

19. תמיד תבחרו בנעליים נוחות לרגליכם. תזכרו: עקב גבוה לא בריא לא לרגל ולא לגב

20. בידקו את בריאות השיניים כל שנה. אם יש לכם בעיה - אל תדחו את הטיפול

21 .צמצמו עד כמה שאפשר את השעות שאתם מבלים מול מסכים

22. השתדלו עד כמה שאפשר להשתמש רק בטלפונים נייחים. אם אין בררה, אלא להשתמש בטלפון נייד, תקצרו את השיחה למינימום האפשרי. אל תשימו את הפלאפון שלכם בכיסי הבגדים שלכם

23. תישנו כמות שעות מספקת עבורכם. תזכרו: ניתן להשלים חוסר שינה של יום אחד בלבד. כל השאר מצטבר וגורם נזקים שקשה לתקן או בכלל בלתי הפיכים.

24. עדיף ללכת לישון מוקדם ולקום מוקדם מאשר להפך

25. תדאגו לספק פעילות מתמדת למוח שלכם. מידי פעם תכניסו פעילויות חדשות, שמוחכם טרם הכיר

26. אל תצאו לאור השמש ללא משקפי שמש. אם יש לכם משקפיים, תעדכנו את המספר בזמן

27. אל תשמרו דברים בבטן. אך גם אל תדברו, כאשר אתם טעונים רגשית

28. אל תנסו לעצור את הבלתי נמנע

29. אל תלכו נגד הטבע

30. אל תזלזלו בכל הקשור בכללי ההיגיינה. תקפידו לשטוף פירות וירקות טוב מאד לפני השימוש

31. התלבשו בהתאם למזג האוויר. אל תלבשו בגדים לוחצים ו/או הדוקים

32.שימחו בחלקכם

33. חייכו. חייכו. חייכו.

לא סתם יש עניין לחיות בשמחה (ויש לזה כל מיני אסמכתאות). לחיות בשמחה - זהו הבסיס לחיים בריאים!


על תזונה לכל דבר, על דיאטות למחלות ומצבים פיזיולוגיים שונים, על כל דבר שאנחנו אוכלים וכל משקה שאנחנו שותים, על רפואה עממית ועל קוסמטיקה טבעית - בספר החדש

"קל להיות בריא"


כל הזכויות שמורות לד"ר יעל טוקצ'ינסקי