אמירה ישנה אומרת, שאנחנו - זה מה שאנחנו אוכלים. על זה מבוסס כל הרעיון של טיפול ומניעת מחלות בעזרת התזונה.

במאה הזו תוחלת חיי האדם הולכת וגדלה ועם זה הולך וגדל הצורך לשמור על תפקוד המוח. איך לעשות זאת בעזרת התזונה, בלי כדורים יקרים? הנה כמה עצות קטנות.

1. תאכלו ביצים. תתחילו כל בוקר משתי ביצים. הלציטין שנמצא בביצה חיוני ביותר לתפקוד מערכת העצבים בכלל, והוא חשוב לשמירה על פעילות המח בפרט.
במקרה ואתם רגישים לביצים או שיש לכם אלרגיה לביצים, תוסיפו לסלטים אבקת לציטין.

2. תאכלו דגנים מלאים. הם עשירים בויטמיני B הנחוצים לפעילות המוח ובסוכרים בצורה הכי טובה לגוף. הם גם עשירים בסיבים תזונתיים, שמונעים עצירות ובכך מונעים הצפה של המוח ברעלים.

3. דגים. תאכלו דגים פעמיים או שלוש פעמים בשבוע. העדיפות היא לדגי ים: הרינג, סלמון, טונה וכד'.
במקרה ואתם רגישים לדגים או שיש לכם אלרגיה לדגים ואינכם מסוגלים לאכלם, קחו אומגה-3 על בסיס קבוע.

4. שיבולת שועל. דגן זה עשיר באנרגיה, וויטמיני B ומינרלים החיוניים למוח. אכילת דיסת שיבולת שועל לא רק נותנת אנרגיה לגוף, אלא גם תורמת רבות למוח.

5. גרעיני דלעת. גרעיני דלעת עשירים מאד באבץ, שחשוב מאד לפעילות תקינה של מערכת המין ומערכת העצבים בכלל והמוח בפרט.

6. אבוקדו. זהו פרי מאד בריא מערכת העצבים בכלל ולמוח בפרט בשל כמות גדולה של חומצות שומן חיוניות שהוא מכיל. בנוסף לכך, אכילת האבוקדו אינה משמינה, באבוקדו יש פחות קלוריות מאשר בתפוח עץ. אכילת אבוקדו עוזרת לשמירת רמת הכולסטרול והשומנים בדם. אבוקדו מכיל גם הרבה ויטמינים ומינרלים (למשל, יש בו ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, ויטמין A וכו') וגם חלבון. האבוקדו אינו מתוק, ולכן מותר לאכילה לחולי סוכרת, שכל-כך מוגבלים באכילת פרות עץ. (יתכן שזאת גם הסיבה לכך, שהשימוש באבוקדו במטבח יותר דומה לירק מאשר לפרי. לכן, השימוש באבוקדו הינו קודם כל בסלטים ורטבים שונים. למרות זאת, האבוקדו נשאר פרי עץ וברכתו - "בורא פרי העץ".)

7. טחינה וחומוס. מאכלים אלה עשירים מאד בחלבונים זמינים לגוף ובמינרלים חיוניים לדם ולמוח. טחינה מתעכלת ביתר קלות, לכן מומלץ לאכול טחינה או טחינה וחומוס בתערובת. או רק טחינה העדיפות כמובן לטחינה מלאה. מאחר והמינרלים שבטחינה ובחומוס נספגים ביתר קלות בנוכחות ויטמין C, מומלץ להוסיף לטחינה ולחומוס מיץ לימון, או לשתות מיץ אשכוליות, או לאכול במקביל הרבה תוספות בצבע ירוק (בצל ירוק, חסה, מלפפון, כוסברה וכד').

8. פירות וירקות. חוץ מזה, שהם עשירים בסיבים תזונתיים ובכך מונעים עצירות, הם מאד עשירים בויטמינים ומינרלים שמאד חיוניים לפעילות מערכת העצבים בכלל והמוח בפרט. הם גם תורמים לשמירה על רמת לחץ דם ובכך מונעים נזקים אפשריים למוח כתוצאה מלחץ דם גבוה. העדיפות כמובן לפירות וירקות אורגניים ולא מהונדסים. תשטפו אותם היטב.

על תזונה לכל דבר, על דיאטות למחלות ומצבים פיזיולוגיים שונים, על כל דבר שאנחנו אוכלים וכל משקה שאנחנו שותים, על רפואה עממית ועל קוסמטיקה טבעית - בספר החדש

"קל להיות בריא"


כל הזכויות שמורות לד"ר יעל טוקצ'ינסקי